Dag 9 (Pekanbaru) - Reisverslag uit Pekanbaru, Indonesië van Barry Roggeveen - WaarBenJij.nu Dag 9 (Pekanbaru) - Reisverslag uit Pekanbaru, Indonesië van Barry Roggeveen - WaarBenJij.nu

Dag 9 (Pekanbaru)

Blijf op de hoogte en volg Barry

24 Oktober 2012 | Indonesië, Pekanbaru

Henk en ik hadden ons voor het eerst vergist in de tijd van vertrek en komen een half uurtje later aan in de lobby. Helaas is Beatrijs niet helemaal lekker en heeft bijna een migrane.

Wij vertrekken Bukittinggi richting Pekanbaru. Wij rijden door de laatste bergen en volkanen en maken nog een stop bij de 9 haarspeld bochten. Momenteel wordt er een nieuwe snelweg gebouwd dat allemaal bestaat uit een brug. Het lijkt op een dubbele acht. Magnifiek want het is erg hoog, zo rond 75 meter hoog.

Later zijn wij de laatste berg voorbij en rijden wij door de plate land van Sumatra. Helaas, werd Beatrijs erg ziek en maken wij een stop. Door alle indrukken die zij kreeg; de warmte, alle bochten en alle hobbels in de weg waren voor haar niet helemaal weggelegd. Helemaal beroerd wilde zij niet opgeven en maken een na laastte stop voor Pekanbaru nl. de overblijfsels van de vrouwenkampen. Zeer indrukwekkend. Mijn moeder heeft het moeilijk want voor haar is het al zo lang geleden dat ze dit allemaal weer terug ziet. Beatrijs had het ook moeilijk i.v.m. haar moeder en Corry werd helemaal stil net zoals Caroline. Helaas waren de mannen kampen niet meer te zien. Ze bestaan nog wel maar zijn helemaal begroeid en zijn onbegaanbaar.

Nog een kort rit en wij rijden Pekanbaru binnen. Het is erg groot aan het worden. Het is een studentenstad maar de Amerikanen zijn hier ook beland. Zij zijn nl. bezig olie te winnen hier en tegelijkertijd investeren zij in nieuwbouw. Aangekomen in onze luxe hotel. Iedereen blij, tevreden en zijn gaan liggen voor het diner. Het is nu ongeveer half een s' nachts. Ik ga slapen want morgen is een korte indrukwekkende dag. Wordt vervolgt!

  • 24 Oktober 2012 - 21:07

    Anneke :

    Oei wat zal dat heftig zijn geweest voor je moeder, wat vervelend van die vrouw met haar migaraine ik weet er alles van en dan zo een rit te moeten maken vreselijk,ik hoop dat ze er goed door heen gekomen is Nou jullie maken weer een hele mooie trip en geniet van je verhalenMAAR IK MIS DE FOTO'S
    maar ik wacht wel af

  • 24 Oktober 2012 - 23:33

    Linda:

    Hoi Lieverds,wat een fijne reisverslagen,ik reis helemaal mee,ook al ben ik nog nooit op Sumatra geweest. het gevoel van Beatrijs herken ik ,je bent totaal verbijsterd door zoveel natuurschoon. Geef haar maar een knuffel van mij. Jullie hebben moesson,bij ons daalt de temperatuur dit weekend naar 10 graden en krijgen we nachtvorst,weer wat anders dan regen met Saharazand. ben benieuwd naar de foto's ,zorgen jullie goed voor elkaar,heel veel liefs Linda ,Cees en Leoni

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barry

Actief sinds 04 Aug. 2012
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 13294

Voorgaande reizen:

21 September 2016 - 09 November 2016

Bali & Lombok 2016

15 Oktober 2012 - 12 November 2012

"Back To Your Roots" reis Indonesië

Landen bezocht: