Dag 10 - Reisverslag uit Pekanbaru, Indonesië van Barry Roggeveen - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Pekanbaru, Indonesië van Barry Roggeveen - WaarBenJij.nu

Dag 10

Blijf op de hoogte en volg Barry

25 Oktober 2012 | Indonesië, Pekanbaru

Vanmorgen heerlijk uitgeslapen. Henk ging met de anderen naar het restaurant om te ontbijten en ik bleef achter op de kamer om rustig in bad verder wakker te worden. Helaas werd dit aubrupt ingekort toen de schoonmakers de kamer wilde binnenkomen en ik moest snel aankleden en zat ik snel alsnog bij de anderen in de restaurant.

Wij vertrokken om 9 uur naar het Garuda kantoor om alvast in te checken en de bording passen op te halen. Zo gezegd, zo gedaan en wij waren onderweg naar het grootste moskee van Sumatra. Typisch hier in Indonesië is dat de lokale bevolking automatisch denkt dat ik ook Indonesiër bent en praten gelijk bahasa met mij.

Bij aankomst mochten wij niet binnen met korte broeken, wat begrijpelijk was volgens het geloof. Maar later kwam een oude man aanrijden en zei tegen mij dat wij wel binnen kon. Ik gaf aan dat het niet mocht wegens mijn korte broek. Hij maakte het duidelijk dat het niet uitmaakte. De gids gaf aan dat de beveiliging dit niet toe liet. Deze werd op zijn nummer gezet en wees mij daarna aan dat we naar binnen konden gaan. Jammer genoeg hebben wij dit toch niet gegan want onze gids gaf de chauffeur al opdracht om ons op te komen halen. Wel hebben wij mooie foto's kunnen maken van de buitenkant.

Beatrijs krijgt steeds opmerkingen van de

  • 25 Oktober 2012 - 20:41

    Anneke:

    Ja hoor we zijn weer onderweg,en jij wilde weer rekken met opstaan MAAR dat ging niet door.Had je geen sarong bij je voor om je heen te slaan bij die Moskee was wel een oplossing geweest,maar zo zie je er zijn altijd zij deurtjes om binnen te komen.Hoe is het met je moeder,zal wel weer genieten wat ze altijd doet leuk hoor.Nou ik wacht weer op je volgende verslag mooi om zo een beetje mee te reizen!
    Groetjes aan je moeder,henk en natuurlijk voor mijn peppesanetje
    Piet en Anneke XXXXX

  • 25 Oktober 2012 - 21:32

    Wim Van Der Linden Uit Soest:

    Barry,
    Bedankt dat je ons niet vergeten bent om jullie reisbeschrijving te sturen. Wij hebben al de punten die je omschrijft in onze voorgaande reizen ook gezien. Alleen was toen die tsunamie ramp.We hebben samen echt genoten en waande ons met jullie samen op Noord Sumatra. We kijken morgen avond weer uit naar het volgende verslag. Groetjes en nog een fijne vakantie toe gewenst Sonja en Wim
    ps. het is toch wel goed dat ik de verslagen door stuur naar Gaby

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barry

Actief sinds 04 Aug. 2012
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 13318

Voorgaande reizen:

21 September 2016 - 09 November 2016

Bali & Lombok 2016

15 Oktober 2012 - 12 November 2012

"Back To Your Roots" reis Indonesië

Landen bezocht: