Dag 20 (Bali) - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Barry Roggeveen - WaarBenJij.nu Dag 20 (Bali) - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Barry Roggeveen - WaarBenJij.nu

Dag 20 (Bali)

Blijf op de hoogte en volg Barry

04 November 2012 | Indonesië, Kuta

Wij worden wakker gemaakt om twaalf uur middernacht om zich voor te bereiden voor de lange rit naar de Bromo. Het hotel heeft voor ons koffie en thee klaar gemaakt en er staan erg mooie ontbijt boxen klaar in de lobby voor ons. Leuk verzierd in riete mandjes en met een bloem erop. Wat er inzit is een raadzel en niemand wil deze openmaken want het is een plaatje op zich.

Iedereen twijfelde of ze naar de Bromo wil want het hotel is al een excursie op zich. Het is net een museum hier. Maar helaas, wij vertrekken na zes uur van aankomst. Iedereen is erg suf en slapperig en stappen het busje in. Wij rijden vrij snel door de straten van Malang. Het is erg stil rond deze tijd.

Halverwegen in de bergen worden wij aan de kant gezet door lokale mensen. Wij moeten overstappen naar Jeeps. Aan de eene kant erg leuk maar eenmal binnen de jeep en onderweg was de stank van benzinelucht bijna niet te houden. Gelukkig werd niemand ziek van het rit vooral na alle bochten. De chauffeurs brengen ons naar een ander punt van de berg in plaats van de bekende hoogste punt waar veel toeristen hebben zich al verzameld. Wij gaan aan de rand van een berg staan met de jeep. Weinig paats om te staan of lopen, vooral omdat er vele kampvuurtjes waren. Het duurt niet lang voordat wij de eerste stralen van de zon zien. De Bromo en Semeru zijn nu gedeltelijk te zien. Iedereen kijkt met verbazing hoe hoog wij zitten... Boven de wolken dus. Gek genoeg was het ook niet zo koud en met een eenvoudige trui was dat voldoende tegen de kou.

Na enkele ogenblikken kwam de zon op en het hele gebied rondom de Bromo is te zien. Zeer indrukwekkend is het algeheel reactie. Wij gaan snel terug naar onze jeep en beginnen de afdaling naar de voet van de Bromo. Eenmal beneden rijden wij niet zo ver van het volkaan want onze paarden staan klaar. Drie witte paardjes met ontzettende leuke jongens die van lachen hielden. Ik zie het hoofd van Beatrijs op en neer tobben en ik kan mij niet omdraaien om naar Caroline te kijken want er zit iets klem tussen mijn benen en de sadel...

Eenmal bij de trap om de laatste deel van de Bromo te beklimmen beginnen wij door de dikke laag volkaanzand te lopen. Het is erg zwaar. Alleen Beatrijs durfde in een keer naar boven te klimmen. Eenmal boven zien wij de kracht van deze indrukwekkende volkaan.

Eenmaal terug bij de paarden gaan wij bergafwaards...en vrij hard ook nog, maar wij overleven het wel en kunnen alleen maar lachen.

Wij rijden nu naar Singaraja. Daar bezoeken wij de ereveld en vinden wat bekende namen van vrienden van ons. Daarna gaan wij wat eten vlakbij het vliegveld. Hier nemen wij afscheid van onze gids en chauffeur en handigen wij hun ook een enveloop met geld erin.

Aangekomen op het vliegveld nemen wij afscheid van Caroline. Zij vertrekt helaas al richting naar huis. Haar vlucht is rond vijf uur. Als wij gaan inchecken krijg ik te horen dat onze vlucht geannuleerd werd en wij zijn omgeboekt op een vlucht om acht uur in de avond. Het was nu half twee in de middag. Ik nam geen genoegen ermee en Henk en ik lopen naar de Garuda desk. Daar kon ik een vlucht voor ons regelen om vijf uur. Henk en ik gaan naar de executive lounge en de drie dames blijven achter en kijken wat rond.

Onze vlucht vertrekt op tijd en na een vlucht van viertig minuten landen wij op Bali. Nadat wij onze koffers hebben opgehaald lopen wij naar buiten waar iedereen bijna flauwviel van de waarmte. Het is 42 graden en erg vochtig. Onze vriend en contact, Wayan, die deze reis heeft verzorgd staat ook buiten op ons te wachten. Met een grote glimlach stelde hij zich aan iedereen voor en wij krijgen een omhelsing en zegt hij tegen ons 'Welkom Thuis'.

Het is het einde van de reis als wij eenmal inchecken in onze hotel en iedereen kijkt met tevredenheid terug en naar het hotel. Ik zal jullie af en toe nog op de hoogte houden van de laatste dagen en daarna van de reis van Henk en ik omdat wij nog een maand hier zitten.

  • 07 November 2012 - 19:48

    Linda:

    Hoi Barry ,ik hoop wel dat je foto 's hebt van jullie boven op de paardjes,lijkt me leuk om ze uit tevergroten,liefs

  • 07 November 2012 - 19:48

    Linda:

    Hoi Barry ,ik hoop wel dat je foto 's hebt van jullie boven op de paardjes,lijkt me leuk om ze uit tevergroten,liefs

  • 07 November 2012 - 19:48

    Linda:

    Hoi Barry ,ik hoop wel dat je foto 's hebt van jullie boven op de paardjes,lijkt me leuk om ze uit tevergroten,liefs lin

  • 09 November 2012 - 15:51

    Hetty Baldé:

    Hai Barry,

    Heb net je verslagen gelezen, wat leuk en herkenbaar; de lange busritten, het heerlijke eten overal, het verse fruit, vriendelijke mensen, op de foto gaan met iedereen, de warmte enz. enz.
    Wij hebben in 2001 een rondreis gemaakt vergelijkbaar met die van jullie; met 6 mensen een gids en een chauffeur. In 2002 zijn we samen gegaan en hebben alleen de reis geboekt en verder zelf rond gereisd.
    Ik zie jullie zo voor me.......geniet er van in goede gezondheid en groetjes voor iedereen!!

    Liefs Hetty



  • 14 November 2012 - 15:43

    Beatrijs:

    hoi hoi we hebben een goede reis naar terug gehad. het vliegtuig van Denpasar was een half uur verlaat dus het was rennen toen we in Jakarta aankwamen. de douane werkte ook niet mee die vond onze paspoorten niet in orde, betalen!!!
    we legden uit dat we onze volgende vlucht moesten halen uiteindelijk mochten voor naar een apart loket.
    ik heb gelijk alles laten zien en dat we de visum al betaald hadden, wat doe je hier dan bij dit loket!!!!dhuuu
    Anneke en Corry meegenomen naar de gate staat daar grondstuart met een bordje en een lijst want het vliegtuig wacht nog op drie personen ja dat waren WIJ
    dus dat werd op een drafje en dan nog ook nog weer door de scan met je barang mijn koffer moest open of ik metaal erin had zitten ja mijn riemen oke kijken
    2 riemen toilettas ja daar zit koraal in kijken onder de scan nou dat zou het wel zijn alles weer dicht!!
    iedereen werd steeds nerveuzer.
    kom je het vliegtuig in iedereen zit ontspannen en aan te staren o ja die dat waren die 3 personen waar we op moesten wachten, uit eindelijk vond ik het ergste voor Anneke dan geren.
    het was een heel avontuur met een VIP behandeling
    en het mooiste bij het koraal zat mijn pincet wat ik dacht in mijn grote koffer te hebben gedaan.
    dan kom je in nederland een en al trein storingen met een omweg naar Amersfoort gereist
    Annekes taxi had een dag te vroeg klaar gestaan ze had gelukkig het papier bij haar dus na een uurtje wachten op taxi werd thuis gebracht en hebben s"middags elkaar gebeld dat we goed thuis gekomen waren en dat we het vreselijk KOUD hadden.
    ik heb mijn koffer uit gepakt met herinneringen waar dankbaar voor ben en koester!

    vele lieve groetjes van Beatrijs


  • 16 November 2012 - 15:34

    Corry Van Der Schouw:

    Ja, op het vliegveld van Jakarta was er een heel gedoe over die "tiga nonja's" die naar Amsterdam moesten. Verder is de reis goed gegaan, toch?
    Fijn dat jullie goed thuis gekomen zijn.
    Mijn dochter kwam mij iets eerder halen met de hond. blij ze weer te zien!
    Morgen de foto's ophalen.
    Corry

  • 18 November 2012 - 08:52

    Corry Van Der Schouw:

    Jammer dat we niet zoveel tijd meer hadden om mijn oude huis te vinden. Op Google earth heb ik het huis op de Jalan Diponegoro in Surabaja toch nog gevonden. Leuk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barry

Actief sinds 04 Aug. 2012
Verslag gelezen: 3452
Totaal aantal bezoekers 13283

Voorgaande reizen:

21 September 2016 - 09 November 2016

Bali & Lombok 2016

15 Oktober 2012 - 12 November 2012

"Back To Your Roots" reis Indonesië

Landen bezocht: