Dag 16 (Jogjakarta) - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Barry Roggeveen - WaarBenJij.nu Dag 16 (Jogjakarta) - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Barry Roggeveen - WaarBenJij.nu

Dag 16 (Jogjakarta)

Blijf op de hoogte en volg Barry

31 Oktober 2012 | Indonesië, Jogjakarta

Oh, oh, oh wat een nacht. Rond drie uur vannacht belt Beatrijs onze kamer met de melding dat het helemaal niet goed ging met Ma en dat zij erg veel pijn heeft. Ze begint behoorlijk bloed te verliezen als zij naar de wc gaat. Henk belt voor een doctor en die komt een half uurtje later opdagen in het hotel. Ma bleek ecoli te hebben en geeft haar een prik met medicijnen en schrijft antibiotica voor. Ik laat de hotel medewerkers deze voor mij ophalen bij een apotik, zoals dat hier heet. Tijdens zijn onderzoek begon Henk te hoesten en trok helemaal wit weg. Ik vroeg aan hem even wat water te drinken maar hij rageerde al niet meer en viel flauw. Wat ineens bij hem mankeert was niet duidelijk en had de doctor ineens twee patienten. Achteraf bleek de coctail die wij hadden gedronken verkeerd gevallen en dan in samenwerking met alle spanningen rondom Ma en de warmte. Enfin, het ging wat beter met hem toen ik hem naar bed bracht en de airco wat hoger had gezet. Na de prik van Ma, begon haar buikkrampen weg te vallen en eindelijk viel ze weer in slaap.

Ik heb de hele nacht wakker gezeten om op tijd Ma haar medicijnen te laten in nemen. Ik had Beatrijs gezegd te proberen te slapen als zij de excursie van vandaag wilde doen. Lief van haar om de zorg op zich te willen nemen maar het is voor haar ook een vakantie en aangezien Henk en ik deze excursies eerder hebben meegemaakt vonden wij het niet erg om in het hotel te blijven.

Later, rond ontbijt, ben ik naar Ma toe gegaan en zat zij rechtop in bed in de hoop dat ik wat eten bij mij had. Niet dus, maar was blij dat zij weer trek had om te eten. Ik bestelde wat ontbijt voor haar, medicijnen gegeven en ze ging weer slapen. Toen ik terug naar mijn kamer wilde, waren de jongens al bezig met schoonmaken, dus ben ik even wat gaan zwemmen.

Na een uurtje was ik zo moe dat ik bijna in slaap viel in het zwembad. Snel terug dus naar de kamer. Henk was al helemaal opgeknapt en nam de zorg van Ma over. Ik sliep tot laat in de middag.

Rond zes uur gingen wij met z'n allen, behalve Ma natuurlijk, uit eten met een voorstelling van de Ramayana Ballet. Het was prachtig en het eten was natuurlijk weer heerlijk, alles was gebarbequed. Wij zijn terug in het hotel om tien uur en Ma was helemaal weer beter. Morgen vertrekken wij naar Semarang via, Magelang en Ambarawa en wij zien weer het Borobudur onderweg.

Wordt vervolgd...

  • 31 Oktober 2012 - 18:00

    Ingrid:

    Wat een nacht en wat fijn dat het met je moeder en Henk weer beter gaat. En ook dat het met Beatrijs weer helemaal goed gaat. Toch maar oppassen, ecoli kan een hoop narigheid geven. Net als dengue maar dat wist je al. Geniet van jullie reis, hopelijk verder zonder vervelende dingen. Erg leuk om via je reisverslagen mee te kunnen reizen!
    Veel groetjes aan iedereen
    Ingrid

  • 31 Oktober 2012 - 20:48

    LINDA:

    Hoi Lieverds,heel vervelend allemaal ,ik hoop dat jullie mam en Henk gauw opknappen,voor Beatriis en Carolien heel veel kijkplezier op de borobodur, In juli en augustus was het niet zo heet, veel liefs Linda

  • 31 Oktober 2012 - 21:11

    Tom & Mar:

    Hoi allemaal daar. Beetje geschrokken zijn we wel. Hopen dat mam en Henk snel weer een beetje beter zijn. Houd je ons op de hoogte?
    Groetjes, Tom, Mar en de kids

  • 01 November 2012 - 09:12

    Julia En Rob:

    Lieve luitjes,

    Wat een toestanden, maar we zijn blij dat het allemaal weer beter gaat. We genieten van jullie reisverslag en wensen jullie nog heel veel plezier voor de komende tijd.
    We blijven jullie reis met veel belangstelling op de voet volgen.

    Veel liefs van Julia en Rob

  • 13 November 2012 - 18:40

    Corry Van Der Schouw:

    Echt aandoenlijk te zien hoe Beatrijs in de vakantie je moeder chapperoneerde. Gaat het wel, zou je dat wel doen? Je moeder boft maar met zo'n kamergenoot. En Beatrijs boft natuurlijk ook!
    Wat is het koud in Nederland.
    Groeten, Corry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barry

Actief sinds 04 Aug. 2012
Verslag gelezen: 521
Totaal aantal bezoekers 13292

Voorgaande reizen:

21 September 2016 - 09 November 2016

Bali & Lombok 2016

15 Oktober 2012 - 12 November 2012

"Back To Your Roots" reis Indonesië

Landen bezocht: