Dag 7 (Bukittinggi) - Reisverslag uit Bukittinggi, Indonesië van Barry Roggeveen - WaarBenJij.nu Dag 7 (Bukittinggi) - Reisverslag uit Bukittinggi, Indonesië van Barry Roggeveen - WaarBenJij.nu

Dag 7 (Bukittinggi)

Blijf op de hoogte en volg Barry

23 Oktober 2012 | Indonesië, Bukittinggi

Opnieuw vroeg op. Vandaag maken wij niet zo veel excursie stops want het is een zgn. stille route. Weinig te beleven onderweg dus.

Het mooiste van deze rit was het feit dat wij door de nog vrij onaangetaste regenwoud gebieden van Sumatra rijden. Nu begrijp ik waar men het over heeft wanneer zij vertellen dat er weinig over is van het regenwoud op Sumatra. Wat er wel te zien is is werkelijk ongekend prachtig. Varens met bijna 5 meter lange stengels, jati, mahonie en teak boomen van ongeveer 200 meter hoog. En dan de prachtige vogels die er tussendoor vliegen. Iedereen is geklemd aan het raam en vaak roepen wij tegen de chauffeur STOP om een foto opname te maken.

Ongeveer halverwegen bereiken wij Bonjol. Hier loopt letterlijk de evenaar doorheen. Een stopplaats waar veel touristen langskomen om over de grote witte streep te lopen met aan een kant (subtropisch) de tekst 'I crossed over the equater'. Iedereen neemt een foto met zijn stap over deze streep en ik verwelkom iedereen in de tropen.

Ondanks dat wij nu in de tropen zitten, is het temperatuur nog aangenaam, zo rond 27 graden. Na een korte stop komen wij aan bij onze hotel. Wij blijven hier twee nachten.