Dag 4 (Brastagi) - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van Barry Roggeveen - WaarBenJij.nu Dag 4 (Brastagi) - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van Barry Roggeveen - WaarBenJij.nu

Dag 4 (Brastagi)

Blijf op de hoogte en volg Barry

20 Oktober 2012 | Indonesië, Samosir

Vanmorgen vroeg om 7 uur vetrekken wij voor een hele lange rit van 385 km. naar Samosir eiland op de Tobameer. Eerst rijden wij naar Sibolangat en Sembahe waar wij bezoek brengen aan de typische Batak volk. Wij worden uitgenodigd om binnen een Batak huis te kijken. Met volle open mond zien wij hoe deze eeuwoude volk leven in deze huizen. Niet zo zeer arm maar terug naar het basis van het leven. Prachtig!

Later nemen we een kijkje in het lokale pasar in Brastagi. Een schone en vooral vriendelijk markt. Iedereen besluit wat verse fruit te kopen en wat lokale zoetigheden mee te nemen.

Wij rijden nu flink door. Lachend worden wij heen en weer geschud in de bus want de weg door de bergen naar Parapat is bijna onbegaanbaar met grote gaten. Dan zegt de gids dat wij een plas stop gaan maken waarna ik reageer dat ik het al in mijn broek had gedaan.

Waar wij zitten in de bergen weten wij niet precies, maar wel op een hoogste punt en hier veel Arabica koffie en Luwak koffie wordt verbouwd. Natuurlijk kopen wij de Luwak koffie voor thuis want deze is het duurste ter wereld... behalve hier natuurlijk!

Om 20:00 uur komen wij aan in de haven plaats Parapat en besluiten te gaan eten in een Padangs restaurant voordat onze ferry vetrekt. Lekker pittig en heet! Wij gaan aan bord en zitten tussen wat lokale mensen in de niet rokers ruimte.... Hahaha, niet dus, iedereen rookt gewoon door. Na een uur varen komen we aan op Samosir eiland. Na een rit van 20 minuten komen wij aan in het hotel waar een FOX groep ook logeert. Mooi hotel met een PRACHTIGE uitzicht over de meer. Het diepste meer ter wereld van ongeveer 700 meter diep. Maar wat hier aan de bodem ligt lees je in het volgende veslag.

• 24 Oktober 2012 - 13:49

Anneke:

Ja hoor ik reis weer mee en bij het lezen van wat jij wer allemaal uithald doe ik het ook ijna in mijn broek (dus renne).Nou geniet ze en ik wacht weer gduldig af waneer we weer vertrkken
    Groetjes Pet en AnnekeXXXX

• 24 Oktober 2012 - 15:25

Debby:

Lieve mensen,

Fantastisch dat jullie daar in den Oost nu genieten en ons mee laten genieten met de prachtige verslagen. Wens julllie heel veel plezier toe.

xxx
    Deb